Gry

Gra "First to Fight"

Rodzaj gry: strategiczna Liczba graczy: 2-4 Wiek: 10+ Czas gry: 40-70 min. Autorzy: Adam Kwapiński, Michał Sieńko Premiera: wrzesień 2014

Po przegranej kampanii wrześniowej 1939 roku wielu polskich żołnierzy ewakuowało się z kraju i wyruszyło na tułaczkę po świecie, która trwała do 1945, a dla części z nich skończyła się dopiero po 1989 r. Polacy walczyli na wszystkich frontach II Wojny Światowej i mieli ogromny wkład w zwycięstwo nad nazistowskimi Niemcami i innymi państwami Osi. Świetnie wyszkoleni żołnierze Polskich Sił Zbrojnych na Zachodzie oraz Związku Walki Zbrojnej – Armii Krajowej, walczyli z Wehrmachtem i jego sojusznikami na wszystkie możliwe sposoby, od propagandy przez dywersję, po regularne działania zbrojne. Na lądzie, morzach i oceanach, w powietrzu. Wciel się w członków Sztabu Naczelnego Wodza i zarządzaj polskimi jednostkami w walce przeciwko III Rzeszy. Państwa Osi ugną kolana, jeśli ty nie zegniesz karku!

W grze występują historyczne postacie, wydarzenia, miejsca. „First to Fight” obrazuje skalę działań, które miały miejsce podczas wojny – jednak nie jest to gra wojenna. W krótkim czasie (ok. 40-70 minut) gracz pozna wiele osób i miejsc, które odegrały ważne role w osiągnięciu zwycięstwa nad Niemcami. Wśród żołnierzy, którymi będziemy zarządzali, znaleźli się m.in. Antoni Chruściel ps. Monter, August Emil Fieldorf ps. Nil, Jan Kozielewski ps. Jan Karski, Zdzisław Jeziorański ps. Jan Nowak, Stanisław Maczek ps. Baca, Jan Piwnik ps. Ponury, Zofia Rapp-Kochańska ps. Marie Springer, Stanisław Skalski, Elżbieta Zawacka ps. Zo, Witold Urbanowicz ps. Kobra. Aby zwyciężyć, będziesz musiał wyszkolić żołnierzy i umiejętnie wysyłać ich na różne fronty – od zimnych regionów Europy Północnej, po rozżarzone pustynie Afryki Północnej, przez spokojną (teoretycznie!) Europę Zachodnią i zawsze walczącą do ostatniego naboju i żołnierza Warszawę!

Gra do kupienia w Sklepie internetowym

Zapraszamy na stronę gry

Autorzy gry: Adam Kwapiński, Michał Sieńko

Pudełko z grą zawiera:

  • instrukcję w języku polskim i angielskim
  • planszę
  • 54 karty żołnierzy
  • 30 kart misji
  • 24 karty wydarzeń neutralnych
  • żetony punktów zwycięstwa
  • żetony szkoleń
  • znacznik koncentracji sił
  • znacznik blokady ruchu
  • znaczniki wydarzeń
  • znaczniki dominacji

Gra "Sigismundus Augustus. Dei gratia Rex Poloniae"

Sigismundus Augustus pudelkoRzeczpospolita szlachecka w najlepszym wydaniu! Pokieruj jednym z magnackich rodów walcząc o potęgę i wpływy w jednym z największych mocarstw XVI wiecznej Europy.

Dróg do celu jest wiele. Możesz wykazać się żołnierską fantazją, wejść na ścieżkę polityki zagranicznej i pozyskać potężnych sojuszników z innych państw Europy lub też zyskać sławę i poparcie na sejmach decydując o wewnętrznej polityce Rzeczpospolitej. Nie zaniedbuj jednak kultury – stań się mecenasem sztuki, przyjmując pod swoją opiekę artystów, którzy będą wychwalali Twój ród w swoich nieśmiertelnych dziełach.

W walce o tytuł pierwszego magnata Rzeczpospolitej będziesz miał licznych konkurentów. Czy sprostasz wyzwaniu i osiągniesz wieczną chwałę oraz stałe miejsce w historii Rzeczpospolitej?

Akcja gry „Sigismundus Augustus” zaczyna się w 1548 r. od objęcia rządów przez Zygmunta Augusta. Kończy się zaś śmiercią monarchy w 1572 r. W tym czasie graczom przyjdzie decydować o najważniejszych sprawach państwowych dotyczących wewnętrznej sytuacji kraju oraz roli Polski na arenie międzynarodowej.

Gra oparta jest na dwóch głównych mechanikach (licytacja oraz worker placement), które znakomicie oddają klimat XVI wiecznej Polski. W trakcie swojej rundy gracze będą wysyłać klientów swojego rodu, aby wykonywali dla nich najróżniejsze sprawy: od prowadzenia zaciągu, poprzez pozyskiwanie ważnych osobistości i stronników, aż po zagraniczne misje dyplomatyczne. Mechanika licytacji zostanie natomiast wykorzystana podczas rozgrywania kolejnych sejmów, na które szlachta była zwoływana przez panującego władcę. Gracze, w trakcie trwania szlacheckich zjazdów, dzięki pozyskanemu poparciu posłów, senatorów oraz króla, będą walczyć o obsadzenie najważniejszych urzędów w państwie. Zadecydują również o uchwaleniu, lub nie, najistotniejszych dla ówczesnych dziejów RP ustaw. Nie będzie to jednak czysta gra, w której niejednokrotnie złoto odegra istotną rolę w pozyskaniu poparcia.

W „Sigismundus Augustus” występuje także element walki. W grze funkcjonują 3 rodzaje jednostek: piechota, husaria i artyleria. Dzięki użyciu prywatnych armii gracze będą mogli skutecznie zaszkodzić innym graczom porywając ich sprzymierzeńców, grabiąc ich majątek lub też dokonując zajazdu na dwór znienawidzonego rodu.

Do kupienia w Sklepie

Gra "Bohaterowie Wyklęci"

Bohaterowie Wyklęci Box-mGra karciana „Bohaterowie Wyklęci” najnowszy projekt w ramach Roku Żołnierzy Wyklętych Fundacji Niepodległości. Jego celem jest w sposób przyjemny i przystępny zainteresować młode pokolenie Polaków historią swojej Ojczyzny i losami tych, którzy o jej wolność walczyli

Latem 1944 r. Polski Komitet Wyzwolenia Narodowego, czyli nielegalna władza wykonawcza w Rzeczpospolitej Polskiej ustanowiona przez Józefa Stalina, przywódcę Związku Socjalistycznych Republik Radzieckich, wydał dyrektywę “O rozwiązaniu tajnych organizacji wojskowych na terenach wyzwolonych”. Tym samym Polskie Państwo Podziemne, reprezentacja legalnych władz Rzeczypospolitej, a w nim największe organizacje wojskowe, czyli Armia Krajowa i Narodowe Siły Zbrojne, zostały narażone na represje ze strony nowo powstałej władzy komunistycznej, która sukcesywnie przejmowała kontrole nad Polską.

Kilka miesięcy po ogłoszeniu tej dyrektywy gen. Leopold Okulicki, ps. Niedźwiadek, ostatni dowódca Armii Krajowej, wydał rozkaz o rozwiązaniu tej organizacji i zwolnił żołnierzy z przysięgi. Inne oddziały zbrojne nadal podejmowały walkę z radzieckim okupantem. Stań na czele takiego oddziału i walcz o “Wolną, Niepodległą, Szczęśliwą Polskę!”

Autorzy gry: Adam Kwapiński, Michał Sieńko Ilustracje: Iga W. Grygiel, Radosław Jaszczuk, Ilona Sopuch Wydawca: Fundacja Niepodległości, Fabryka Gier Historycznych Długość gry: 30-60 minut Liczba graczy: 2-4 Wiek: 10+ Ponieważ żyli prawem wilka, historia o nich głucho milczy. Ale my nie! Zagraj i wciel się w dowódcę oddziału walczącego z Władzą Ludową i nie pozwól, aby fala komunizmu rozniosła się po Polsce. Aby to zrobić, będziesz musiał realizować tajne rozkazy, rozbijać wrogie jednostki i napadać na pociągi Urzędu Bezpieczeństwa!

Więcej informacji o "Bohaterach Wyklętych" znajdziesz na stronie

Do nabycia w Sklepie

"Bohaterowie Wyklęci". Gra karciana - warunki przedsprzedaży

calosc webPonieważ żyli prawem wilka
historia o nich głucho milczy

"Wilki", Zbigniew Herbert

Latem 1944 r. Polski Komitet Wyzwolenia Narodowego, czyli nielegalna władza wykonawcza w Rzeczpospolitej Polskiej ustanowiona przez Józefa Stalina, przywódcę Związku Socjalistycznych Republik Radzieckich, wydał dyrektywę "O rozwiązaniu tajnych organizacji wojskowych na terenach wyzwolonych". Tym samym Polskie Państwo Podziemne, reprezentacja legalnych władz Rzeczypospolitej, a w nim największe organizacje wojskowe, czyli Armia Krajowa i Narodowe Siły Zbrojne, zostały narażone na represje ze strony nowo powstałej władzy komunistycznej, która sukcesywnie przejmowała kontrole nad Polską.

Kilka miesięcy po ogłoszeniu tej dyrektywy gen. Leopold Okulicki, ps. Niedźwiadek, ostatni dowódca Armii Krajowej, wydał rozkaz o rozwiązaniu tej organizacji i zwolnił żołnierzy z przysięgi. Inne oddziały zbrojne nadal podejmowały walkę z radzieckim okupantem. Stań na czele takiego oddziału i walcz o "Wolną, Niepodległą, Szczęśliwą Polskę!"

Czytaj więcej: "Bohaterowie Wyklęci". Gra karciana - warunki przedsprzedaży

FE PL na jasne tlo 240

FUNDACJA NIEPODLEGŁOŚCI
ZOSTAŁA UHONOROWANA NAGRODĄ
XXV FORUM EKONOMICZNEGO
W KRYNICY

DLA ORGANIZACJI POZARZĄDOWEJ
EUROPY ŚRODKOWO-WSCHODNIEJ

(2014)



Logo sklep



Nagroda Prezydenta RP 200



GEH



Bohater NKD



rok zolnierzy wykletych

 

Logo RZT

 

300x600 tlo 

raze z ulraina logo3

YouTube logo full color

logoCK

Adam Plakat 1 proc 2016 FB 800x800

PROSIMY O WSPARCIE 1%
DLA CHOREGO DZIECKA
NASZYCH PRZYJACIÓŁ
KRS: 0000037904
CEL: 14622 ADAM WACHOWICZ

Dzięki za pomoc!
Może się przydamy dziecku...